skenderun Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO) Yönetim Kurulu üyesi Bedrettin Öz, atıl haldeki İskenderun Limanı'nın işadamlarına verilmesi halinde daha aktif hale getirilebileceğini söyledi.
Bedrettin Öz, "Biz bu limanı çalıştırırız. Limanın çalışması demek İskenderun'un çalışması ve harekete geçmesi demektir. Biz Toros, Ekinciler, Yazıcılar ve Demir Çelik'in limanlarının İskenderun'a bir fayda sağlamadığını biliyoruz. İskenderun Limanının ancak İskenderun'a faydası olur. Bugün bir araç, bin kamyon geldiği zaman buradaki küçük sanayicilerimiz, fırıncılarımız, lokantacılarımızın hepsi çalışır. Lastik satan, tamir yapan, otelde yatan, alışveriş yapan kazandırır." dedi.
Her türlü imkan varken 15-20 yıldır özelleştirme dolayısıyla askıya alınan İskenderun Limanında sıkıntıların hat safhada olduğuna dikkat çeken Öz şöyle konuştu: "Limanda sık sık vinç bozuluyor, ödenek yok diye yaptırılamıyor. Bir şey lazım ödenek yok. Vinç lazım ödenek yok. İşçi lazım ödenek yok. Örnek ben ihracatçıyım; günde iki bin ton yüklemem lazım gemime, liman yapamıyor, ben ne yapıyorum. Dışarıdan adam getiriyorum yüklememi yaptırıyorum. Diyoruz ki biz bunlara gelin bizi dinleyin; bu limanı biz bir Kahramanmaraş'ın, Gaziantep'in, Hatay'ın İskenderun'un Limanı olarak çalıştıralım. Özelleştirecekseniz bize verin biz çalıştıralım. Hem memleket çalışsın hem biz çalışalım."
Transit taşımacılığın Irak'a Ürdün'den, Suriye'den ve Basra Körfezi'nden gittiğini, İskenderun'dan gitmediğini ifade eden, Bedrettin Öz, İskenderun 1979'dan 1991'e kadar günde bin 500- 2 bin araç yüklediğini, ancak şimdi o gemilerin gelmediğine dikkat çekti.
1991'den buyana halen limanın bu sorununu devletin çözemediğini sözlerine ekleyen Öz, "Bizimle yürüsünler, birlikte oturalım, fikir verelim bu limanı çalıştıralım. Bu liman çalışmazsa zarardır. Yaklaşık 15-20 yıldır bu liman çalışmıyor. Bürokratlar ile milletvekilleriyle el ele verirsek bu limanı kısa zamanda çözeriz. Bugün Mersin Limanı çalışmaktadır. Bizim İskenderun Limanı atıl hale gelmiştir. Konteynere biz hazırız. Ben şahsım olarak konteyner rıhtımı yapabilirim. Ekiplerimiz var. Bugün Gaziantep, Kahramanmaraş İskenderun limanının çalışmasını konteynere açılmasını istiyorlar. Çünkü İskenderun ile Mersin limanları arasındaki bu şehirlere mesafe nedeniyle taşımada 4-5 dolar fazla ödemek zorunda kalıyor. Biz burada daha yakınız. Gaziantep Organize Sanayi Başkanı ile görüştük; bir buçuk milyon ton ihracat ve ithalatı var" diye konuştu.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder